September 2016 tot en met februari 2017 bij 8D Games
LinkStagiair games programmeur
Gedurende mijn stageperiode bij 8D Games kreeg ik de mogelijkheid om geografische informatie te integreren in serious games binnen de Unity3D-game engine. In deze periode heb ik een demo systeem ontwikkeld waarbij de gebruiker een interactieve kaart te zien kreeg met een opmerkelijk 3D-effect. De vorm van gebouwen werd geëxtrudeerd vanuit de kaart, waardoor een realistisch beeld ontstond. Hierop kon een route worden aangegeven, zodat de speler deze kon volgen.
Het idee van het systeem was om gebruikers op een interactieve manier de stad te laten verkennen door middel van een stadswandeling langs verschillende historische punten in de stad. Hierbij konden ze gerelateerde informatie lezen of zelfs deelnemen aan mini-games binnen het spel. Dit zorgde voor een unieke manier om steden te verkennen en tegelijkertijd meer te leren over de geschiedenis en cultuur ervan.
Mijn betrokkenheid bij dit project heeft niet alleen mijn technische vaardigheden in Unity3D en C# aangescherpt, maar heeft ook mijn inzicht verdiept in de kracht van serious games als instrumenten voor educatie en motivatie. Deze ervaring heeft mijn vermogen versterkt om creatieve oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken binnen de serious game-ontwikkeling.
LinkVerder lezen
De stage was onderdeel van mijn tijd als student communicatiesystemen aan de Hanze Hogeschool Groningen van september 2014 tot februari 2018. Je kunt ook meer te weten komen over 8D Games, een bedrijf voor de ontwikkeling van serious games gevestigd in Leeuwarden.